lördag 15 mars 2008

Äventyrsbad


I morse ringde en av mina väninnor och frågade om jag skulle med på äventyrsbad. Tanken på att gå barfota på ett kallt stengolv och sänka ner min trötta sjuka kropp i kallt vatten lockar - inte!

Jag får jätteont när jag blir "kall om baken". Basta är däremot skönt, men bada kallt - nej tack!

Har du det likadant? Vintrarna är ett helvete. Ibland känns det som hela underlivet har fryst till is och det fortplantar sig ner i benen...

Blir man kall/våt om fötterna är det genast kört.. Då klättrar värken uppåt istället. Är detta vanligt tro? Inget jag frågat min läkare om, eftersom man bara får skitsvar så fort man nämner nåt som enligt dom inte är typiska endometriossymptom. Men det skulle vara intressant att höra hur ni upplever förändringar när det kommer till värme/kyla.

Inga kommentarer: