fredag 21 mars 2008

4 dagars ledighet

4 dagars ledighet, vilken lyx...
4 dagar att göra vad man vill på, koppla av och njuta...
Eller? Nej, skulle inte tro det! Började bli dålig redan i onsdags med värk i magen, halsen och febertoppar. Lyckades plåga mig igenom arbetsdagen och svor på att klara av även torsdagen till varje pris. Har inte råd att sjukskriva mig igen! Så torsdagen lyckades jag också ta mig igenom med järnvilja och 3 tradolan. Som tack för det är man nu helt jävla färdig. Glöm social samvaro, påskfirande o.s.v. Bara att bädda ner sig med en värmedyna på magen. Sova bort helgen. Skönt att läkarna förklarat att jag är frisk nog att orka jobba. Hade de inte sagt att jag ver det skulle jag aldrig ha orkat jobba...
Nu orkar jag ju i och för sig bara jobba, ingenting annat. Men det kanske inte gör något. Det kanske är normalt i min ålder. Jag menar jag närmar mig ju i alla fall 35.
Vad kan man då mer begära av livet än att få vara på jobbet 8 - 10 timmar om dan?
Det räcker väl?
*gnällig idag*

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch, känner verkligen igen mig. PRECIS sådär känns mitt liv också. Jag KÄMPAR mig igenom varje arbetsdag (får oftast mycket mer ont när jag rör på mig), och när man väl är ledig eller kommer hem så är man slutkört... Och jag är bara 20 år!

Skickar en styrkekram! /en som också har endo