tisdag 4 mars 2008

Varje dag får hon arbeta...

Ännu en dag till ända. Kom tillbaka till jobbet idag efter två dagars sjukfrånvaro (igen!)
Jobbigt det där att man är sjukskriven så ofta. Man känner sig som en svikare/hypokondriker/smitare/latmask o.s.v.
Jag tror inte att många på mitt jobb förstår hur sjuk jag är egentligen heller. Tyvärr har jag en tendens att jobba på väldigt hårt när jag väl är där så att säga. Även om jag gnäller och är tjurig, så får jag jobbet gjort. Så tyvärr är det väl antagligen så man uppfattas också. Gnällig och tjurig. Funderar ibland på att ge mina chefer/arbetsledare någon sorts informationsblad om endometrios så de förstår hur min vardag egentligen ser ut. Idag var det riktigt jobbigt dessutom. Hade ordentliga kramper och stickningar. Stickningarna går dessutom ner i benen. Inte så kul när man har ett jobb som man står upp i hela dagarna heller. Stickningarna växlar ben på mig hela tiden. Först ena, sen andra och så tillbaka igen. Hmm...
Det kanske man ska se som positivt? Ont i ett ben i taget. Alltid nåt! :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Fick beskedet idag att jag kanske har endometrios. Så ledsen o nere pga alla smärtor. Jag har ofta en smärta som går att liknas vid växtvärk. Är det sådana stickningar du menar? Tack tack för denna blogg!!!