onsdag 23 juli 2008

Sover och sover...

och sover...

Semestern min började i måndags och jag har i princip sovit sen dess. Börjar bli lite bekymrad nu. Man ska ju göra grejer på semestern... Har försökt att ställa väckarklockan för att komma upp på morgonen men vaknar inte ändå :-(

I morse hade både väckarklockan och försäkringskassan ringt utan att kunna rubba min skönhetssömn... Ringde tillbaka till FK när jag vaknade. Det var gällande mitt högkostnadsskydd. Min läkare vill ha en skriftlig begäran av FK för att skicka papper angående min sjukdom. Som han sa:

- Det är inte för att jävlas med dig...

(underförstått: utan med försäkringskassan)

Jag tror att många läkare har tröttnat på FKs beteende. De ställer diagnoser på patienter och sedan avslås patientens ansökan som ogiltig av deras s.k förtroendeläkare...

Hörde förresten en ganska (tragi)komisk grej för ett tag sen angående detta. På ett radioprogram var det men jag har fått det återberättat av den som lyssnade. Det gällde en man i 55-års ålders om har jobbat hela sitt liv som skogsarbetare. Han har nu en totalförstörd rygg och kan inte jobba mer. Värken han har sprider sig ut i både armar och ben. Hans läkare hade yrkat på förtidspension eftersom han är totalt utsliten och dessutom i en ålder då omutbildning inte är aktuellt. Försäkringskassan avslog såklart så det stod härliga till! I radioprogrammet intervjuas en av de ansvariga för avslaget. En läkare i 40 års ålder. Reportern frågar om läkaren själv har haft ryggsmärtor. Om han ens kan förstå vad det innebär, och om han själv någonsin har utfört kroppsarbete och ens förstår vad det innebär?

Och här kommer svaret:

- Ja, självklart. Jag brukar hjälpa min fru med trädgårdsarbete på helgerna så jag vet visst vad det innebär.


Ridå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är lite hemligt än så länge, men jag kommer att berätta när det blir aktuellt eller om det går i stöpet...

Vad var det för artikel du skrev om? Endo och ilska?

Hoppas du mår bättre! Vad glad jag blev att det inte var nåt på mammon du gjorde!!!

Kram