onsdag 2 juli 2008

Man är vad man äter...

kan det verkligen vara så lätt? Kan det stämma? Självklart! Kroppen måste ju påverkas av vad man äter. Jag har nu ett tag försökt att ändra min kost. Jag har skött mig ganska så bra. Jag har gått efter Doktor Annika Dahlqvists råd, med en del ändringar som jag tror är rätt för mig. Exempelvis så undviker jag mjölk, även om det enligt henne är ok. Jag dricker alltså mjölk, men inte så mycket. Sen undviker jag för mycket rött kött också. Men det som jag har märkt är bra för mig är att undvika socker och alltför mycket "bukfylla" (kolhydrater).
Helt plötslig är min mage platt igen! :-D Till och med så pass att en av mina väninnor kommenterade det igår. Detta handlar inte (bara) om fåfänga, som säkert alla ni med endometrios förstår, utan vad som hänt är att jag hittills (peppar,peppar) har sluppit en mage som ser ut som en spärrballong och gör ont. Dessutom har magen fungerat som den ska. Därmed inte sagt att jag blivit av med alla mina endosmärtor, men i alla fall ett av problemen har lugnat ner sig.

Igår åt jag glass med grädde och jordgubbar och massor av godis (för att plåga mig själv?)


Och se på fan? Ballongmagen och värken kom som ett brev på posten! :-p


Så... det verkar som om teorin om kostomläggning stämmer. Ska fortsätta att vara skötsam. Lovade mig det igår efter det senaste bakslaget :-p


Kommer givetvis att uppdatera om hur det går.
För er som är intresserade av Annika Dahlqvist finns hennes blogg här: http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/?anchor=introduktion_till_lchf

Inga kommentarer: