onsdag 16 juli 2008

Nu har jag genomfört min konisering...

Kom hem för ett par timmar sen. Jag har ont, men inte ont. Ingreppet som sådant gjordes polykliniskt och utan bedövning. Gjorde det ont? Ja, men inte outhärdligt. Enligt min gyn kan jag leva på som vanligt. Det är även ok att bada, ha sex osv sa han. Jag är förvånad. Trodde det var värre om man tänker på det man läst. Han sa att det kunde hända att jag blöder om jag har sex, men att det inte är farligt tex. Jag har beslutat mig för att lägga det negativa tankarna åt sidan och lita på honom i detta fall. Hans "deal" låter bättre än det jag läst på nätet. Jag har ju semester nu. Vill ju knappast sitta inne i oro för bakterier :-p
Direkt efter han hade bränt mig kändes ingenting, men just nu känns det att nån varit där och joxat. Har ringt och sagt att jag inte kommer till jobbet imorrn och på fredag. Känns lite kymigt för jag är ju inte döende direkt, men å andra sidan har jag inte ork att kämpa mig igenom 2 dagars smärtor och sen bli liggande på semestern... Det lär jag säkert bli i alla fall :-p

Inga kommentarer: