tisdag 8 juli 2008

Igår ringde en människa...

från Försäkringskassan upp mig. Jag har försökt få tag i dom i över en vecka nu angående mitt högriskskydd. Ansökan om det skickade jag in för över en månad sen Alltid samma svar:
-Jamen då ringer nån från ditt lokalkontor upp dig inom max 48 timmar.
-Jaha, det sa ni ju sist också...
-När var det då?
-Det var 48 timmar sen...

Och så där har det hållit på. Tills igår då hon äntligen ringde upp. Jag har plats nummer 21 i kön för ärenden som ligger under behandling. Sen fattades det tydligen papper från mig också. De vill ha en intyg från min chef och papper på hur många sjuktillfällen jag har haft under året. Sen vill de ha ett intyg från min läkare att jag har endometrios och är sjuk. Jag sa att jag skulle fixa det i mitten på månaden då jag ändå ska in för koniseringen. Jag kunde inte låta bli att ifrågasätta varför det behövdes ett nytt intyg då jag redan har haft högriskskydd ett år innan.
-Jamen du kan ju ha blivit frisk.
-Men endometrios är ju obotbart
- Ja men det kan ju ha blivit ändrade förhållanden...

Då löser väl problemet sig självt i så fall? Då sjukskriver man sig väl inte? :-o
Jag önskar att jag "blev frisk".

1 kommentar:

Anonym sa...

Det borde vara skottpengar på FK!!!