söndag 8 juni 2008

Jakten på en bra diet...

har börjat. Igår blev jag tipsad om denna lågkolhydrat-kostdiet av en läkare vid namn Annika Dahlqvist: http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/ Har inte hunnit sätta mig in i hur den ser ut helt än men har läst lite. Dock innehåller den mycket mejeriprodukter t.e.x youghurt..
Vet inte hur det är med youghurt egentligen? Många med dålig mage säger ju att man ska hålla sig undan från mjölk. Är det lika illa med mjölk tro? Ska plugga på lite. Fördelarna med en sån här kostomläggning är ju många: Om man utesluter socker till exempel minskar ju risken för svampinfektioner (även risken för viktökning och trasiga tänder :-))
Jag håller ju dessutom på med mitt evighetsprojekt (!?) att sluta röka, så jag hade tänkt att köra igång båda sakerna samtidigt. Då kanske jag slipper gå upp i vikt när jag lägger av med ciggen. Kan ju tyckas fåfängt att vara rädd att gå upp ett par kilo men vafan. Om jag fetar till mig för att jag slutar röka blir jag bara ledsen och ser det som en "bra" undanflykt att börja igen :-D

Inga kommentarer: