onsdag 29 april 2009

Plötsligt hinner man...

och framför allt orkar man, med allt man "måste" göra. Jag har under dessa dagar lyckats:



* Ringa och boka tid hos veterinär för katten

* Ringa och boka tid hos gyn som jag blev remitterad till

* Ringa ett annat "viktigt" samtal

* Ringa försäkringskassan

* Deklarera, både för mig själv och hjälpt min stackars gamle far

* Beställt 2 böcker som jag suktat en längre tid efter

* Bokat (och kommer förhoppningsvis att orka nyttja den) tvättid

* Lagt ut min lägenhet på annons för byte




Det är säkert mer saker jag har gjort, som jag inte fick med på listan.. det låter kanske inte mycket och känns lite löjligt när man ser det "svart på vitt" men när orken har tagit totalt slut blir konstigt nog till och med de enklaste saker jobbiga. Lättare att bara gå och lägga sig när man kommer hem helt enkelt. :-D

3 kommentarer:

Nilla sa...

Jag vet hur det känns! När man hinner göra de där små sakerna som man inte har ork till annars. Jag blir så glad när jag läser din blogg idag! Du är så bra och duktig!!!

Kram Pernilla

Ps. Vilken fin blogg du har!!!

Endobloggen sa...

Ja, det är skönt att få bort lite grejer från kravlistan... :-D
Bloggen var jag tvungen att "sommaranpassa", därav allt lull-lull. Kanske lite fjortisvarning, men men... :-p

Nilla sa...

Jag "gnäller" gärna med någon som vet vad man pratar om, och lyssnar gärna på ditt "gnällande" på msn :)
"Två gnällkråkor är bättre än en" Ett djungelordspråk från Sundsvall!!! *asg*