fredag 10 april 2009

11 dagar sen...

jag slutade med decapeptyl. Eller 41 då, beroende på hur man ser det. Jag skulle alltså ha tagit en spruta i slutet av förra månaden om jag fortsatt, men jag valde att avbryta. Så 4 månader på decapeptyl blev det sammanlagt. Man kan ju hoppas att decapeptylen har fått cystorna att krympa/stanna i växten lite i alla fall. Jag har inte märkt nån större skillnad nu när jag slutat heller, men vad hade jag väntat mig? Jag märkte ju knappt av något när jag började heller. Förrutom massa klimakteriebiverkningar då förstås. :-(
Jag har lite mindre attacker med värmevallningar nu och har haft lite mer ont i magen än innan. Jag gissar på att det beror på att kroppen försöker "komma igång" igen. Vad jag verkligen har märkt är att jag är mer frusen än normalt. Det var jag också innan. Hur är det med er andra som har endometrios? Fryser ni mer än "normalt"?

Inga kommentarer: