tisdag 21 april 2009

Kom hem tidigt från jobbet idag...

så jag passar på att blogga lite innan jag stupar i säng. Ska vara ledig resten av veckan, så kanske orkar jag skriva lite mer då. På torsdag ska jag till en ny läkare. Vilken i ordningen har jag ingen aning om. Har blivit rekommenderad honom av en ytlig bekant. Jaja... vi får väl se. Ska även försöka boka in en tid hos min gyn och se hur det har gått med cystorna efter decapeptylbehandlingen. Jag har starka funderingar på att be att få ta ut min spiral, även om det kanske inte är det bästa beslutet. Har ju hur som helst haft den de 5 åren i alla fall. Jag orkar inte gå omkring som en känslolös zombie längre. Jag tvivlar på att smärtan kan bli så mycket värre ändå... Jag vill få känna att jag lever, att jag är en människa igen. Om än bara för några månader. Jag tänker på de som har endometrios och skall skaffa barn till exempel. De får ju sluta upp med alla typer av preventivmedel, (såklart!) då måste väl jag kunna göra det? I alla fall för ett litet tag? Vad tror ni?

1 kommentar:

Nilla sa...

Det skadar ju inte att prova att ta ut den. Du har ju haft den i 5 år ändå... Funkar det inte så får du ta det då. Som sagt, kan man få en värre värk utan? Tveksamt...

Skickar en värmande kram! *KRAM*