måndag 12 maj 2008

Världens sämsta bloggare...

är det jag tro? Har inte orkat uppdatera på ett tag. Har mått ganska dåligt både fysiskt och psykiskt. Tycker inte att tabletterna (minipiller) verkar hjälpa någonting. Har dessutom fått riktigt läskiga huvudvärksattacker på ena sidan av huvudet. Tror att det är p.g.a tabletterna. Någon sorts biverkning. Blä! Dessutom kan jag ofta känna cystorna, när jag rör mig. Jag tror att de växer... :-( Har skitont emellanåt. Och däremellan "bara" ont.
Tycker att jag känner igen känslan från sist. Men vad vet jag, jag kan ha fel! Hoppas det. Sen det här med cellprovet som gnager i en. Usch. Ska till gynkoll om lite drygt en vecka nu. Längtar verkligen efter att få det överstökat. Oavsett utgång. Jag tror väntan är värst. Man funderar och fantiserar... Har just fyllt i papper om högriskskydd* som skall skickas in till Försäkringskassan. Eller just och just,fyllde i dom för säkert en vecka sen, men har lagt dom i ett kuvert nu. *LOL*
Drar mig för att skicka in det för att jag är rädd att få avslag. Orkar inte med det. Att tjafsa, överklaga o.s.v. Har i och för sig redan haft högriskskydd ett år tidigare, så det borde ju inte vara några problem, men man vet ju aldrig med FK. Med tanke på att högriskskydd endast beviljas de med kroniska, dokumenterade sjukdomar så borde det ju räcka med att man fått det en gång, men nejdå, FK förnekar sig inte... Man måste ansöka om nytt varje år. Man kan ju bli frisk? Eller?
I wish...

Är du intresserad av att läsa mer om högriskskydd kan du göra det här: http://www.forsakringskassan.se/arbetsgivare/sjuk/hogrisk/

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag fick inspirationen när jag sett dina bilder på magen. Har faktiskt aldrig haft problem med att magen blir så stor, men denna månad vad fan extrem... usch!