tisdag 13 maj 2008

Ledig istället för sjukskriven...

det suger fett i plånboken men det är det värt. Idag har jag tagit c-ledigt. Ska inte jobba. Vad gör man när man inte orkar längre? Jag vet faktiskt inte. Eftersom jag inte blir sjukskriven av läkare så skäms man ju för att ringa sig sjuk hela tiden också. Lättare att ta ledigt då. Även om den lediga dagen blir att ligga i sängen. Tabletterna hjälper inte, kan jag nu bittert konstatera. Hade riktigt jävla ont idag på jobbet. Sen på slutet av dagen fick jag en ordentlig frossa. Eftersom jag snart ska tillbaka för en utvärdering på tabletterna så kan man nog räkna med att det är kört. Jag har ont, så de hjälper ju inte. Antagligen har cystorna växt också. På ett sätt hoppas jag nästan att de har växt. Då slipper man ju fatta beslut angående operationen själv. Då finns det liksom inget val. Att operera är ju inte alltid det bästa. Att inte operera är ju kanske inte heller alltid bra. Och alla läkare har sina åsikter/lösningar på vad som är bäst...
Blir vansinnig på det här!

Inga kommentarer: