tisdag 16 december 2008

Är du med i Svenska endometriosföreningen..?

Jag hoppas verkligen det! I början när jag blev sjuk insåg jag inte vikten av denna förening men nu är jag så tacksam att jag har gått med. När man läser på diverse forum/chattar på nätet är det ju samma historier och levnadsöden överallt. Tjejer/kvinnor som är sjuka/inte fått diagnoser eller blivit feldiagnosticerade i flera år. En del är arga, en del är trötta, en del besvikna och även uppgivna. Då när man inte orkar kämpa längre är det skönt att veta att endometriosföreningen finns där och för vår talan. Läste just i senaste numret av Endometriosnytt att vi på sista tiden fått 100 nya medlemmar. Nu har vi passerat gränsen 300 medlemmar. Mycket? Jag tycker inte det. Jag önskar att det var det tiodubbla... Då måste folk börja lyssna på oss. Tillsammans blir vi starka. Är du inte medlem än? Vad väntar du på?

Gå in på: http://www.endometriosforeningen.com/ under rubriken "bli medlem" kan du registrera dig. Du som inte har endometrios men kanske har någon anhörig som är drabbad kan bli stödmedlem. Säkerligen gör du din vän/partner/släkting jätteglad genom att visa att du bryr dig om hennes situation.


Vad får du som medlem?

"Som medlem kan du få kontakt med andra som sitter i en liknande situation som dig själv. Vi har fikaträffar runt om i landet, vi snackas vid på forumet och har seminarier. Du får som medlem ett lösenord som ger dig möjligheten att komma in på våra medlemssidor där du kan få ytterligare information om endometrios och tips på hur du kan hantera sjukdomen. Vi har en medlemstidning som kommer ut flera gånger per år där vi har bl a information om vad som händer i föreningen och copingtips.
Då du är med och stödjer föreningen kan vi, genom att vara större, lättare påverka politiskt så att vården förbättras, att vi får en snabbare diagnos och att få mer pengar till forskning om endometrios. "


Så snälla du, ge dig själv (och alla dina endosystrar) en julklapp - gå med nu! :-)



(endosystrar, detta inlägg får gärna kopieras och spridas på era bloggar, ingen blir gladare än jag. Glöm bara inte att länka till originalinlägget *S*)

Inga kommentarer: