tisdag 4 november 2008

Sjukskriven...

men inte på grund av endometriosen. Jag var hos en läkare i måndags för halsont, snuva och feber. Eftersom jag redan stannat hemma en vecka innan p.g.a andra problem var jag nu tvungen att få ett läkarintyg. Man skulle ju lugnt kunna säga att tiden med endometrios har satt sina spår...

Man är van att inte bli tagen på allvar, hånad och förnedrad av läkare. Jag drömde mardrömmar om läkarbesöket natten till måndagen. Jag var övertygad om att läkaren skulle bedöma mig som frisk. Och detta trots hög feber och att jag var... *äckelvarning* ...så snuvig att jag har fått snyta mig nonstop i dagar. Näsan ser ut som en fnasig tomat numera...

Men kors i taket! Undersökningen tog 15 minuter och han sjukskrev mig omedelbart. Inga frågor om hur tungt mitt jobb är o.s.v

Jag har bihåleinflammation och övre luftvägsinfektion. Jag fick penicillin, mollipect och nässpray utskrivet, sen var det klart. En sten föll från mitt bröst. :-)

Tänk om man skulle bli tagen på lika stort allvar när man söker för sina endosmärtor?

Dom är för övrigt värre än vanligt just nu. Undrar om det finns ett samband med att man är sjuk? Det gör extra ont i magen varje gång jag hostar och snyter mig :-(

Någon som har erfarenhet av detta? Funderar på att åka in till gyn och be om ett VUL så man kan kolla att cystorna är "ok" och inte har växt/spruckit. Men frågan är om man orkar.

Inga kommentarer: