måndag 1 september 2008

Kors i taket!

Kors i taket är väl det minsta man kan säga. Idag när jag kom hem låg det ett brev från FK på hallmattan. Jag visste redan innan jag öppnade det vad det var för något: Svaret på min ansökan om högriskskyddet. Det har blivit beviljat. Det har till och med blivit beviljat fram till december 2009! Vilket innebär mer än ett år. Jippie! Nu slipper man trassla med dom mer på ett tag...

Det känns verkligen som en sten föll från mitt bröst. Inte för att man blir friskare av det men man slipper i alla fall det ständigt dåliga samvetet som följer en hela tiden när man blir sjuk...

För sjuk blir jag ju - hela tiden. Idag var i och för sig lindrigt på jobbet och jag mår fortfarande hyfsat ok. Hoppas att det håller i sig. Har ju provat att äta lite anpassad kost och det har verkligen hjälpt. Tyvärr har jag ruggigt dålig karraktär så jag har fuskat emellanåt, med resultat att jag får ont och blir dålig (dåligare)

Men det som är intressant med detta är ju att man samtidigt faktiskt inser att kosten gör skillnad. Nu ska jag surfa vidare och internetshoppa lite. Ha det bra alla (3 st) som läser här! :-D

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det gått igenom! Vilken tur att jag läste ditt inlägg, nu insåg jag ju att jag måste skicka in alla jäkla vab-blanketter till dom...

Anonym sa...

Bra för dig...men det är första gången jag hör något positivt om FK;-)

Endobloggen sa...

Första gången jag skriver något possitivt också! :-D
En ny upplevelse för oss allihop! :-D

Anonym sa...

Vad bra att du äntligen fick den bördan av dina axlar!!! Jag är så glad för din skull!!!

Kram Nilla