söndag 19 oktober 2008

Aftonbladet skriver om endometrios...

igen. Jättebra att det blir uppmärksammat, men vad händer nu? Ingenting antagligen. En artikel bara. Någonting för dom att skriva om bara. Jag minns när en av de första artiklarna om endometrios publicerades. Vad glad jag blev... Jag tänkte att nu kommer det att uppmärksammas, tas på allvar. Men tyvärr det är nog en lång väg kvar att gå för oss endometriossjuka... För trots att det är en så vanlig sjukdom är den fortfarande i det närmsta okänd. Trots smärtorna och problemen den orsakar tas den fortfarande inte på allvar av (många) läkare.
Jag blir lite less på att graviditet också framställs som ett "botemedel". Jag vet att man kan bli bra efter en graviditet, men vi som inte kan eller vill ha barn då? Vad är alternativet för oss?
Här kan du läsa vad de skriver i alla fall:
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article3476965.ab

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

Kikar in på din blogg från FL.
Önskar dig en trevlig kväll.

Åsa