söndag 29 augusti 2010

Nystart på gammal blogg...

Har beslutat mig för att börja blogga lite igen...

men ni får ta det här beslutet med en nypa salt. :-)
Jag skall i vilket fall som helst försöka, det är målsättningen. Hoppas att både gamla och nya läsare hittar tillbaka hit i alla fall.

En liten försiktig uppdatering på en del av det som hänt sen sist:

*Jag har varit på KBT-kurs
*Jag har fått en ny kallelse till smärtklinik (3:e gången)
*Jag har fått datum för en ny operation

Och... jag har äntligen, äntligen, äntligen(!) efter närmare sex års tid hittat en riktig läkare! Kors i taket. :-) Det är hon som kommer att operera mig den här gången och jag litar faktiskt på att det blir bättre. Skall berätta mer om det vid senare tillfälle. Skall även berätta mer om KBT och smärtkliniken, men som sagt, det blir vid ett senare tillfälle. Klockan är slagen och det är jag med. Sängen ropar.

3 kommentarer:

Sanna sa...

Hittade din blogg när jag sökte på "adenomyos", ser att du inte bloggar så aktivt nu mera men har ändå bestämt mig för att följa din blogg.

Kommer nog också att länka till din post "Vad är det dummaste en läkare har sagt till dig..? " för det är ett ämne som jag verkligen hettar till över.

Efter många år i helvetet så fick jag äntligen min livmoder bortopererad när jag var 35 år gammal, och efter det fick jag också min diagnos med både adenomyos och endometrios. Det var bittert att äntligen få rätt, jag var verkligen sjuk, men också skönt att veta att det värsta var över.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Claudia Long sa...

Hej,


Hoppas att du mår bra idag och att magen inte är alltför dum idag.


Det här är Claudia, jag hade en egen blogg förut där jag bl.a. skrev om endometrios.

Jag har stängt ner min privata blogg för ett tag sedan och har startat en ny hemsida: www.endometrios.org.

Där skriver jag om alla mina erfarenheter inom endometrios som t.ex. artiklar om behandlingar och mediciner, forum för de som har endometrios och de som är närstående till någon som har endometrios samt en blogg.


Det kostar inget att vara medlem som i det här fallet inkluderar att kunna skriva i forumet.


Sidan är uppe men saknar en del innehåll för tillfället, men som kommer upp under den närmsta tiden.
Jag kontaktar dig för att be dig sprida ordet om sidan och speciellt få igång forumet.

Jag hoppas att via sidan och forumet kunna få ut mer information och kunskap om ämnet även till de som exponeras av ämnet via en närstående. De har ju delvist diagnosen också och behöver information och ventilera för att veta hur de kan hantera situationen för många av de känner sig hjälplösa och frustrerade.


Kanske kan även du registrera dig och vara delaktig i eventuella diskussioner.


Har du förslag på innehåll så får du jätte gärna kontakta mig och så undrar jag om det går bra att jag länkar till din blogg på hemsidan?

Ha en fortsatt trevlig dag!



Med vänliga hälsningar,
Claudia Long
www.endometrios.org