onsdag 20 augusti 2008

Äntligen...

är jag klar med allt pappersarbete som det inneburit att ansöka om mitt högriskskydd! Var på jobbet igår och lämnade in de sista papprena så chefen kunde skriva under. Ringde även FK och dubbelkollade så att jag är säker på att jag gjort rätt. Hon som har hand om mitt ärende var väldigt trevlig och vi pratade en hel del. Det framkom då att en av hennes väninnor har endometrios, så hon var väl insatt i vad det innebar. Snacka om flax! Skönt att man har fått en handläggare som faktiskt vet vad det är man lider av. Kanske blir lite lättare då? Man kan ju alltid hoppas! För er som läser min blogg och undrar över vad högriskydd innebär, eller själva funderar på att ansöka efter min inspirerande (?) story om hur "enkelt" det är kan ni titta närmare på informationen som finns här: http://www.forsakringskassan.se/fakta/sarskilt_hogrisk/?page=/privatpers/funktionshi

Nu gäller det bara att man får ansökan godkänd också. Skulle ju kännas trevligt efter att man har hållit på med det här sen den 22:a maj. Man kan ju få avslag...

*Håll tummarna*

Har ni frågor angående detta så svarar jag gärna efter förmåga.

:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH jag håller verkligen tummarna för dig att du får godkänt!!! Att det kan vara så förbannat svårt att få rätt papper skickade till sig och att det tar sån jävla lång tid - det är helt galet! Jag hade nog tur som blev godkänd direkt och hade tydligen skickat in rätt papper på en gång...

Som sagt, jag håller tummarna för dig!!! Kram

Gutegirl sa...

Det är som med bostadsbidraget och postkontoren. Man gör det så krångligt det bara går så att ingen använder sig av det, så kan man avveckla det hela.