lördag 23 augusti 2008

Håller jag på att bli deprimerad? (del 2)

Jag fortsätter mitt gnäll idag. Blev inte riktigt klar igår. Har fortfarande värk och allt känns piss. En veckas semester kvar som slutar i bingen. Känns som att jag inte hunnit utnyttja mer än hälften av semestern till det jag ville. En nära vän till mig har ledigt v 44. Kanske kan jag tvinga med henne på en veckas semester då? Eller i alla fall en weekend? Känns som att jag måste ha något att se fram emot om jag ska orka ta mig igenom dessa arbetsveckor i vinter. Kanske man kan hitta en billig sista-minutenresa? Skulle vara skönt med lite sol. Sol och värme har alltid hjälpt mot värken. Vintrarna är ett helvete. När jag blir blöt och kall på jobbet (och det bli man alltid) så gör det ännu mer ont. Tyvärr har jag ju ingen mer semester att ta ut så det får bli tjänstledigt då. Tur att man är en liten hamster och duktig på att knåpa ihop ekonomin. Dessutom gör jag inte av med så mycket pengar när jag jobbar eftersom jag aldrig orkar med några utsvävningar efter jobbet. Det finns visst "fördelar" med att vara sjuk :-D
Sen om jag dessutom klarar av mitt "neverending" projekt att sluta röka så kommer jag att bli skittät. Nåja, lite mer pengar spar man ju i alla fall. Nu ska jag leta solresor. Tipsa gärna om ditt bästa vinterresmål. Måste vara varmt och soligt!

1 kommentar:

Gammal Hårdrockare sa...

Hejsan! Upptäckte nyss din blogg. Vad är endormitrios?
Och det där med depression, jag vet inte om du är på väg in i en sådan eftersom jag inte känner till din bakgrund, om du har varit deprimerad förut osv.
Själv så medicinerar jag på livstid mot bl a depression och panikångest (något som jag kallade för overklighetskänslar fast tvärtom innan jag fattade vad det var för något jag led utav).

Hur som helst, är det en riktig depression som du håller på att få så ska du söka läkarhjälp omdelebart så att det inte blir so för mig. Jag gick för länge med skiten vilket i sin tur resulterade i två saker: Det blev kroniskt och jag utvecklade även panikångest.
Men medicin funkar jättebra så var inte orolig!

Mvh
GeHå!