måndag 21 juli 2008

Endometrios och ilska...

finns det ett samband tro? Läste nyligen en rapport om endometrios där det stod något om det. Har tyvärr glömt ordagrant vad som stod. Jag har visserligen en Leonova hormonspiral och käkar minipiller (Provera) så det kan ju vara hormonerna som är skulden till min ilska men jag tvivlar. Jag är så arg. Arg! Jag är jättearg. Oftast tar sig min ilska uttryck på jobbet där det faktiskt finns fog för att bli förbannad (både min chef och arbetsledare är det närmsta en idiot man kan komma) men jag kan även tända till privat. Senaste veckan på jobbet var jag i "toppform". Riktigt riktigt arg. Det kokar. Det bubblar. Håller man på att bli vansinnig kanske?


Och vad ska hända nu när jag har 6 veckors semester? :-D


Ilskan måste ju ut nånstans. Vad beror det på? Är det den ständiga värken? Bristen på mediciner som hjälper? Den ständiga förnedringen att gråta hos läkare som inte tar en på allvar? Jag vet faktiskt inte. Vad tror du? Känner du igen dig? Kommentera gärna!


*arg arg arg*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har bloggat om irritation jag själv nyligen... Klurigt det där :S

/malin

Endobloggen sa...

Skulle vara kul om du ser det här inlägget och kan lämna länk till var du bloggar nånstans Malin. Skulle vara intressant att läsa ;-)
MVH

Anonym sa...

Känner igen mig så i ilskan du beskriver. Den härjar fritt hos mig med. Undrar också om det har ett samband med endon eller om det helt enkelt är en följd av allt man måste stå ut med som endosjuk...

/Linda