tisdag 8 april 2008

Gå på teater...


Så blir du piggare!
Det rådet fick jag häromdan av en arbetskamrat.
Ja, det hjälper ju säkert...
Han menade på att om man gör saker blir man piggare. Och det stämmer ju säkert. Om man till exempel lider av en depression.
Problemet är inte att jag är trött för att jag har tråkigt. Snarare att jag har tråkigt för att jag är trött. Har just kommit hem från jobbet. Det enda jag vill göra är duscha och ta på mig nattmössan och hoppa i säng. Inte för att jag tycker det är kul, utan för att det är vad jag orkar efter en arbetsdag. Mitt sociala liv har varit lidande i åratal nu. Det blir inte bättre. Det blir värre...
Vad jag skulle vilja göra när jag kommer hem är att duscha, byta om och sminka upp mig. Kanske gå och ta en fika med nån polare. Åka in till stan. Shoppa. Och så vidare.
Vad jag orkar göra är en helt annan sak. Tyvärr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sant så sant,den kommentaren kan bara komma ifrån en som är frisk..Jag har också endometrios + ett antal andra kroniska smärtrelaterade sjukdomar,jag skulle också vilja göra en massa kul grejer..men när det är en kamp bara att ta sig upp och ännu mer kamp att lyckas duscha,för att sen vara så slut att man måste gå och lägga sig igen,ja då är det ju inte direkt läge att "gå på teater" ha ha..ja du mycket ska man höra..Du får kämpa så gott du kan, och självklart har jag skrivit på listan / Kram på dig!